«

»

Hogyan kezdeményezhető a Magyar Nemzeti Bank fogyasztóvédelmi eljárása?

Az eljárás azután kezdeményezhető, ha panaszára nem kapott választ a pénzügyi szolgáltatótól, vagy a válasz ellenére úgy véli, hogy a szolgáltató megsértette a jogszabályi rendelkezéseket.

Az eljárást a vélelmezett jogsértést követő három éven belül és írásban lehet kezdeményezni. Ehhez célszerű a már említett formanyomtatványt alkalmazni. A beadványban ismertetheti a kialakult vitás kérdést és álláspontját, továbbá mellékelni szükséges a panasztétel dokumentumait és kérni kell az eljárás megindítását. A beadványt saját kezű, eredeti aláírással kell ellátni.

A beadvány megküldhető postán a 1534 Budapest BKKP Pf. 777 címre, vagy személyesen leadható Budapesten az I. ker. Krisztina Krt. 39. szám alatt, vagy minden megyeszékhelyen és Vácott a kormányablaknál. A beadvány elektronikusan is megküldhető az Ügyfélkapun keresztül. Fontos, hogy e-mail útján nem kezdeményezhető!

A Magyar Nemzeti Bank Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központ internetes honlapja ide kattintva érhető el, innen többek közt letölthető a fogyasztóvédelmi eljárás megindításához szükséges formanyomtatvány is.