A Magyar Nemzeti Bank (MNB) egy hatóság, amely számtalan feladattal és funkcióval bír a pénzügyi közvetítőrendszer területén. Ennek során felügyeli annak egészét és biztosítja a hatékony működését is, melynek veszélyeztetése esetén közbelép és a megfelelő eszközt alkalmazza. Ez az eszköz lehet engedély visszavonása, bírság kiszabása és számos más …
A Magyar Nemzeti Bank szerepe
A Magyar Nemzeti Bank feladatai
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) feladatai a szerepéből is fakadóan rendkívül szerteágazóak, továbbá széles eszköztár áll rendelkezésére ahhoz, hogy fellépjen a pénzügyi fogyasztók védelmében.
Az MNB ugyanis ellenőrzi a pénzügyi szolgáltatók működését azok létrehozásától egészen a megszűnésükig, eközben pedig folyamatosan felügyeli működésüket. Így például ahhoz, hogy …
Mikor érdemes a Magyar Nemzeti Bankhoz fordulnom?
A pénzügyi szolgáltatókra egy sor olyan szabály kötelező, amelyeket be kell tartaniuk az ügyfeleikkel való kapcsolattartás vagy például szerződéskötés során. Így például a panaszra harminc napon belül válaszolniuk kell, a bankkártyához kapcsolódó keretszerződés csak szigorú feltételek mellett módosítható vagy épp hitelfelvételkor már előzetesen tájékoztatni kell az ügyfelet egy …
Esetek-bírságok
Érdemes szemügyre venni néhány példát is a Magyar Nemzeti Bank gyakorlatából, amelyek jól szemléltetik, hogy mikor és milyen esetekben, hogyan avatkozik be az MNB a pénzügyi szolgáltatások piacába.
- A hitelintézeti szektor 2014-es vizsgálata – közel kétmilliárd forint összegű bírság került kiszabásra
A …
Az MNB elérhetősége
A Magyar Nemzeti Bank Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központ elérhetőségei az alábbiakban tekinthetőek meg.
Ügyfélszolgálat címe: 1013 Budapest, Krisztina krt. 39. Központi levélcím: H-1534 Budapest BKKP Postafiók: 777.
Telefon: 06-40-203-776 Fax: (36-1) 4899-102
Webcím: http://felugyelet.mnb.hu/fogyasztoknak
E-mail cím: ugyfelszolgalat@mnb.hu